субота, 14. мај 2011.

Prodaja bicikala može biti bolja ( I deo)

Naslovnu poruku ovog teksta ljubitelji biciklizma doživljavaju različito. Jedni u njoj vide niže cene bicikala i opreme za bicikle , drugi povećanje kvaliteta bicikala i proširenje ponude, a neki je razumeju kao  asocijaciju na poboljšanje uslužnosti prodavaca, odnosno vlasnika prodavnica bicikala.

Krenimo redom.

Lepo je kada udjete u bilo koju trgovačku radnju i kada vam prodavac zainteresovan za vaše potrebe ljubazno nudi i objašnjava sve što vas u vezi nečega interesuje. Svaka prodavnica bicikala u tom pogledu ne bi trebalo da odstupa od navedenog. Za nekoga je to minimalan, ali za veći deo biciklista značajan uslov opredeljenja da li će u nekoj prodavnici kupovati naročito ukoliko ga interesuje biciklistička oprema. Koliko to zaista može da utiče na kvalitet i poslovanje prodavnice bicikala biće govora u nekom od sledećih nastavaka ove teme..

Sada, pošto je sezona vožnje bicikala počela, skrenuo bih pažnju na nešto što može pružiti značajan doprinos razvoju kvaliteta prodaje i širenju interesovanja za  kupovinu bicikala.

- Knjige o zdravstvenoj, transportnoj i 
  rekreativnoj koristi od upotrebe bicikala

- Knjige o održavanju bicikala

- Knjige o upotrebi  bicikala u saobraćaju

- Knjige o biciklističkom turizmu.

- Karte biciklističkih turističkih tura.

Bez prethodno navedenog bicikli se uglavnom predstavljaju i koriste kao sredstva zabave . Nažalost reč zabava je nekada  značila raditi nešto korisno, tj. zabaviti se oko nekog posla, a  danas se vezuje za neobavezno trošenje vremena, novca (dodao bih i života) bez nekog posebnog značaja. Rečeno jednostavnim jezikom, u vezi sa biciklizmom to se tumači na sledeći način: ‘’Vozim bicikl jer mi je dosadno i nemam ništa pametnije da radim’’. Generalno to nije dobro za društvo,  biciklizam i prodaju bicikala.  

Ako biste u nekoj zemlji gde se bicikli puno koriste pitali ljude zašto voze bicikle, sigurno je da bi vam odgovorili da bicikl voze radi neke lične ili društveno korisne namene, a ne zato što im je dosadno ili ne znaju šta drugo da rade.

Dakle, prodaja bicikala u osnovi može biti bolja, i može se dugoročno  razvijati  jedino ako se biciklizam i upotreba bicikala pravilno shvataju i predstavljaju u društvu. Uostalom, uvek treba imati na umu da nijedna stvar koju čovek koristi sama po sebi nije ni dobra ni loša već zavisi od toga kako je koristimo..

Zato za početak ako u prodaji nemamo knige koje sam naveo, treba se potruditi da prodavnice bicikala nabave ili sastave brošure koje bi govorile o pomenutom.

Нема коментара:

Постави коментар