Ovaj futuristički naslov mogao bi postati stvarnost Novog Beograda. To bi u idealnoj perspektivi značilo da Novi Beograd odnosno njegovi žitelji žive sa manje stresa, mnogo vedrine, poverenja i da umesto automobila uglavnom koriste bicikl kao prevozno sredstvo do posla, prodavnica i rekreativno zabavnih mesta. Izgradnjom većeg broja biciklističkih staza Novi Beograd je krenuo ka toj perspektivi ali da bi u nju ušao i imao korist kao npr. Amsterdam potrebno je da se u njemu pokrene velika, neprekidna, dugogodišnja popularizacija biciklizma.
To znači jednom mesečno organizovanje rekreativnih biciklistickih vožnji novobeogradskim ulicama i biciklističkim stazama. Postavljanje video nadzora na mestima za parkiranje bicikala, uvodjenje registracije i oduzimanje bicikala koji se voze i prodaju bez registarskih isprava. Organizovanje raznih oblika biciklističkih takmičenja za decu i omladinu u zatvorenim prostorima tokom zimskog perioda.
Pored navedenog potrebno je omogućiti korišćenje tzv. gradskih bicikala na iznajmljivanje u cilju prevoza i lakšeg obilaska gradskih turističkih zona. Na parkinzima gradskih bicikala podrazumeva se instaliranje automata koji nude kupovinu mapa biciklističkih staza i puteva, na kojima su označena mesta hostela, restorana, atraktivnih turističkih lokacija, bicikl servisa i sl..
Iako sada sve ovo izgleda kao futuristička ideja, kada se izgrade novi mostovi preko Save i Dunava, za samo par godina ona može postati deo života novobeogradjana.
Za sada bicikli i biciklizam u N. Beogradu postoje samo kao sredstva potencijalnih mogućnosti kojima bi se život mogao bolje i zdravije urediti. Upotreba bicikala u N. Beogradu znatno je manja od koristi koja bi se realizacijom prethodno predstavljene vizije u svakodnevnom životu novobeogradjana mogla ostvariti..
N. Neograd jeste jedino potencijalno mesto gde bi saobracaj na biciklima mogao da zazivi, ali cinjenica je ta da je N. Beograd ipak deo Beograda, tj. vezan je za stari deo grada na ovaj ili onaj nacin. Pa ne moze se beskonacno ulagati u biciklisticke staze, parkinge... na Novom Beogradu, a da se nista ne uradi u starom delu grada. A resenje za biciklisticki sobracaj u starom delu gradu je ni blizu vidljivog, bar meni.
ОдговориИзбришиSamim tim ideje kao sto su nekakvi city bike tour-ovi (za turiste), koji postoje u svim vecim gradovima, u Beogradu gube smisao ako se ogranice samo na Novi Beograd.